KAMPPIKSIA, KAMPPIKSIA!

Saat kassalla 7 % lisäalen yli 60 euron tilauksista koodilla 07FACE, eli helpotusta toimituskuluihin. 

Kampanjoita käynnissä, kuten Skip Hop juoma- ja sporttipullot -15%, Muumi vauvavaatteita -25 %, 3Sprouts paljousalennus -10% sekä postikortit -15 % normaalihinnoista! Sekä paljon muuta!

Tavoitat meidät parhaiten tekstiviestillä tai WhatsApp-viestillä numerosta 050 309 8253, jos on kysyttävää.

Hyväksymällä toimitus- ja maksuehtomme, hyväksyt myös tietosuojakäytäntömme (alinna).


Toimitus- ja maksuehdot

 

lastenverkkokauppa.fi on Lastentarvike Laineen käyttämä jälleenmyyntikanava lastentarvikkeille ja leluille. Näissä ehdoissa Lastentarvike Laineesta käytetään nimityksiä kauppias, lähettäjä tai jälleenmyyjä.

Tilaaja tai asiakas on näissä ehdoissa lastenverkkokauppa.fi -osoitteessa tilauksen tehnyt henkilö.

 

1 Maksutavat

Hyväksymme kaikkien suomalaisten verkkopankkien verkkomaksut:
Nordea, Sampo, Osuuspankki, Aktia, Handelsbanken ja muut Suomen pankit

Hyväksymme seuraavat luottokorttimaksut:
Luottokunnan luottokortit (Visa/Visa Electron/Mastercard)

Hyväksymme seuraavat lasku- ja/tai osamaksutavat:
Joustoraha
Everyday
Collector Commerce
Klarna lasku ja erämaksu

Yllämainittujen maksutapojen välittäjänä toimii Checkout -maksunvälityspalvelu, joka on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu, sekä Klarna.

Valittuasi maksutavan tarjoamistamme vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi Lastentarvike Laineelle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään Lastentarvike Laineelle . 

Hyväksymme lisäksi ennakkomaksun tilisiirtona poikkeustilanteissa sekä 1.11.2016 lähtien Klarnan lasku- ja osamaksuvaihtoehdot.

Emme hyväksy postiennakkoa maksuvälineenä.

 


2 Maksuehdot

 

2.1 Maksu pankkipainikkeilla

Checkout -maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu.


2.2 Maksut luottokorteilla

Maksuja voi tehdä kaikilla Luottokunnan korteilla. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja toimittaa tuotteet ostajalle, sekä hoitaa kauppaan liittyvät lakisääteiset ja itse määrittelemänsä muut velvoitteet. Luottokorteilla (Visa, Visa Electron, Mastercard) tehtävissä maksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Ostolaskut Oy:n (2284303-3) välille, joka on maksun saaja ja Checkout -palvelun virallinen yhteistyökumppani, ja joka tilittää maksun myöhemmin kauppiaalle. Luottokunnan sopimuskumppani asiassa on Suomen Ostolaskut Oy.

 

2.3 Everyday

Asiakkaan käyttäessä Everyday-verkkomaksua hän saa keskimäärin 45 vuorokautta kulutonta maksuaikaa ostokselleen. Lasku hänelle tulee kerran kuussa, joko sähköpostilla tai kirjeitse. Tässä kuussa tehdyt ostot laskutetaan ensi kuun lopussa. Laskun maksun yhteydessä asiakas voi valita maksaako ostoksen osamaksulla vai kuluttomasti kerralla. Laskulla maksettaessa todellinen vuosikorko on 0%.

Jos asiakas haluaa maksaa osamaksulla, minimilyhennys on 50€ / kk tai 1/3 laskun summasta. Minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuun laskuun kuukausikorkoa 10 %. Everyday-verkkomaksulla ostaminen on täysin riskitöntä. Asiakas saa tuotteen kotiin ja ehtii tutustumaan siihen ennen maksamista. Tämän kuukauden ostokset laskutetaan vasta seuraavan kuukauden lopussa.

Everyday -verkkomaksu on tarkoitettu yli 18-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille ja maksimissaan 1000 euron ostoksiin. Asiakas saa keskimäärin 45 vuorokautta kulutonta maksuaikaa.

 

2.4 Joustoraha

Joustoraha -palvelu on tarkoitettu kaikille yli 20-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille ja maksimissaan 1000 euron ostoksiin.

Joustoraha on suomalainen  palvelu, jolla asiakas rahoittaa nettiostoksensa nopeasti ja turvallisesti. Joustoraha palvelu on tarkoitettu kaikille yli 20-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustorahaa voi saada 20-1000 euron ostoksiin. Laskun asiakas saa halutessaan myös sähköpostiin. Hakiessaan Joustorahaa asiakas tunnistautuu ensin millä tahansa suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla ja tämän jälkeen täyttää lomakkeelle tietonsa. Päätöksen ja tiedon lainan myöntämisestä hän saa heti. Tämän jälkeen asiakas palautuu verkkokauppaan takaisin ja tilaus on käsitelty.

Kun asiakas maksaa joustorahalla ja valitsee maksutavaksi laskun, hän saa aina korotonta maksuaikaa 14 vuorokautta. Ainoa kulu on laskutusmaksu 4,90€. Joustorahalla asiakas voi maksaa myös erissä 1-12 kuukauden takaisinmaksuajalla. Tällöin laskutusmaksun 4,90€ /lasku lisäksi Joustoraha perii avoinna olevasta lainasummasta 29% vuotuista korkoa.

Joustorahalla maksaminen on erittäin turvallista. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lue lisää Joustorahasta osoitteessa www.joustoraha.fi.

 

2.5 Collector Lasku ja Osamaksu

Collector Commerce lasku/osamaksu on yli 18-vuotiaille yksityishenkilöille ja maksimissaan 1000 euron ostoksiin tarkoitettu palvelu. Asiakas saa keskimäärin 45 vuorokautta maksuaikaa ja voi valita 48 kuukauden osamaksun maksamalla kuukauden vähimmäissumman, joka ilmenee laskulla. Osamaksun nimellinen vuosikorko on 19,2%.

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla yhteistyössä Collector Credit AB:n kanssa.

Kun asiakas valitsee maksutavaksi lasku- ja osamaksuvaihtoehdon, niin hän saa automaattisesti korotonta maksuaikaa seuraavan kuukauden viimeiseen päivään asti. Asiakas voi maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin. Laskut erääntyvät joka kuukauden viimeinen päivä, minkä johdosta asiakkaalla voi olla jopa 60 päivää aikaa maksaa laskunsa. Laskuun lisätään 2,95 euron laskutusmaksu.

Laskulla tai osamaksulla on mahdollista maksaa tuotteita 1000 eurolla ja takaisinmaksuaika on 48kk. Nimellinen vuosikorko on 19,5%.

Laskun saadessaan asiakas voi valita osamaksun maksamalla kuukauden vähimmäissumman, joka ilmenee hänen laskustaan. Laskulla tai osamaksulla maksavan asiakkaan tulee olla vähintään 20-vuotias ja teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä korkoa 2,50 % kuukaudessa viivästyneeltä ajalta.

Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle. Turvallista, helppoa ja nopeaa!


3 Toimitustavat

Käytämme lähetysten toimittamiseen Postia. Toimitusaika on merkitty tuotteen tuotekuvaukseen.

Varastotuotteet (toimitusaika 1-5 arkipäivää) lähetetään mahdollisimman pian tilauksen saapumisesta, kuitenkin viimeistään kahden päivän kuluttua tilauksesta.

Tilaustuotteet (toimitusaika alkaen 3 arkipäivää) tilataan tilaajalle maahantuojalta ja toimitetaan tämän jälkeen tilaajalle. Jos maahantuojalta on tuote loppunut varastosta, pidätämme oikeudet perua tilaajan tilauksen.

Lähetyksen saavuttua noudettavaksi saat saapumisilmoituksen kotiosoitteeseesi (tai mahdollisesti tekstiviestin puhelimeesi tai sähköpostin sähköpostiisi riippuen ilmoittamistasi tiedoista).  Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa. Kotiinkuljetuksessa tilaajalle soitetaan ennen tilauksen toimittamista.

Pienemmät tuotteet toimitetaan Postin maksikirjeenä tai kirjeenä.

 

3.1 Postin kirjelähetys Economy

Kirjeet jaetaan vastaanottajille pääsääntöisesti jättöpäivästä lukien toisena arkipäivänä, loput viimeistään kolmantena arkipäivänä. Mittojensa puolesta Pienlähetys pystytään jakamaan vastaanottajalle useimpiin postiluukkuihin ja -laatikoihin päiväpostin mukana. Muussa tapauksessa asiakas noutaa lähetyksen Postin palvelupisteestä (ks. maksikirje 3.2).

 

3.2 Postin Maksikirje Economy

Toimitamme pienemmät tuotteet 2. luokan maksikirjeinä, jotka jaetaan pääsääntöisesti toisena arkipäivänä postituksesta. Maksikirje jaetaan vastaanottajalle, jos se voidaan jättää postiluukkuun tai laatikkoon. Muussa tapauksessa jakaja jättää saapumisilmoituksen ja lähetys on noudettavissa postista saapumisilmoituksessa ilmoitettuna ajankohtana, pääsääntöisesti saapumisilmoituksen saapumisesta seuraavana arkipäivänä kello 16 jälkeen.

 

3.3 Postin Postipaketti (Economy)

Noudettavissa osoitteen mukaisesta postista pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä klo 16 jälkeen. Lähetyksiä seurataan osoitekortissa olevan lähetystunnuksen perusteella. Lähetys noudetaan postista. Luovutus kuittausta vastaan postin aukioloaikoina. Varauduttava todistamaan henkilöllisyys.

Sähköinen saapumisilmoitus toimitetaan vastaanottajalle tekstiviestinä, jolloin lähetys on noudettavissa lähetystunnuksella saapumispäivänä klo 16 jälkeen postista. Mikäli matkapuhelinnumeroa ei ole tiedossa toimitetaan saapumisilmoitus kirjeenä. Vastaanottajalle toimitetaan myös kopio saapumisilmoituksesta sähköpostiin.

 

3.4 Postin kotiinkuljetus (Express Flex)

Flex-paketti jaetaan suoraan vastaanottajalle pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä klo 14 mennessä. Vastaanottajaan otetaan yhteyttä ja varmistetaan, että paketti jaetaan, kun vastaanottaja on paikalla. Posti ottaa aina vastaanottajaan yhteyttä toimitusajankohdasta sopimiseksi.Mikäli vastaanottajaa ei kahden soittoyrityksen jälkeen tavoiteta, lähetetään hänelle soittopyyntökortti toimitusajankohdasta sopimiseksi.

Palveluun kuuluu 1 toimituskerta, mutta tarvittaessa lähetykselle on tilattavissa maksullinen uudelleen toimitus. Lähetykset toimitetaan vastaanottajille arkipäivisin ja suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 14 mennessä.

 

4 Toimituskulut

Alle 100 euron tilauksiin lisäämme postituskulut seuraavasti:

- Kirje ja postipaketti 4,95 euroa
- Lähtys pakettiautomaatttiin 5,95 euroa
- Kotiinkuljetus 12,95 euroa
Kulut ovat ovat samat riippumatta tilauksen määrästä, painosta tai koosta.

Yli 100 euron tilauksista maksamme toimituksen Postin toimipisteisiin tai pakettiautomaattiin. Kotiinkuljetuslisä on 5,95 euroa.

 

5 Myyntialue

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle. Emme toimita Ahvenanmaalle. Voimme toimittaa lähetyksiä myös ulkomaille, kuten Viroon ja Ruotsiin. Tällöin veloitettavista toimituskuluista on sovittava erikseen asiakaspalvelumme kanssa.


6 Toimitusaika

Varastotuotteet (toimitusaika 1-5 arkipäivää): Tilaukset pyritään toimittamaan kuljetukseen tilauspäivänä (ennen klo 10.00 tehdyt tilaukset) tai viimeistään parin seuraavan arkipäivän aikana.

Tilaustuotteet (vaihdellen tuotteesta riippuen, alkaen 3 arkipäivää): Tilaukset maahantuojalle tehdään pääosin 2-4 kertaa kuukaudessa. Toimituksen ajankohta riippuu maahantuojille menevän tilauksen tekohetkestä.

Yksittäisen tuotteen toimitusaika on merkitty tuotteen tuotekuvaukseen.

Pyrimme poistamaan väliaikaisesti maahantuojalta ja/tai valmistajalta loppuneet tuotteet verkkokaupasta. Jos kuitenkin jokin tilaamasi tuote on loppu, ilmoitamme tästä välittömästi tiedon saatuamme maahantuojalta. Lähetämme halutessasi koko tilauksen heti puuttuvan tuotteen saatuamme.

Tilaukset pyritään toimittamaan täydellisinä. Mikäli jokin tuote on pitempiaikaisesti loppu ja emme pysty saamaan sitä kohtuuajan kuluessa lisää, niin tilaus voidaan toimittaa osissa. Tilaaja maksaa kuitenkin aina vain yhden toimituskulun.

Jos tilauksessa on niin varasto- kuin tilaustuotteita, toimitamme tilauksen yhdessä osassa pisimmän toimitusajan mukaan (poikkeuksena tilanne, jolloin tilaustuote on loppunut maahantuojalta).

Poikkeuksellisista toimitusajoista ilmoitamme aina verkkokaupan etusivulla (esimerkiksi loma-ajan toimitukset tai erityisen nopea toimitus joulun alla).


7 Asiakaspalautukset

Asiakkalla on ilmainen asiakaspalautusoikeus: Asiakkaalta ei veloiteta asiakaspalautuskuluja, jos asiakas on toiminut alla olevan mukaisesti.

Asiakkaalla on velvollisuus ilmoittaa peruutuksesta/asiakaspalautuksesta verkkokauppiaalle ennen palautuksen tekemistä osoitteeseen myynti (at) lastenverkkokauppa.fi. Ilmoitusaika on 14 päivää lähetyksen vastaanottamisesta.

Asiakkaalle toimitetaan palautusohjeet verkkokaupan toimesta mahdollisimman pian peruutusilmoituksen saapumisesta. 

Tuotteiden tulee olla myyntikunnossa ja asiallisesti pakattu lähetystä varten.

Jos asiakkaan ostama tuote on rikki tai palautetaan toimimattomana tms. asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta palautusilmoituksen teon yhteydessä.

Tilaajalle palaututetaan tilisiirrolla (tai muulle tilauksessa käytetylle maksutavalle) jo tuotteesta tehdyt maksut viimeistään 7 päivää sen jälkeen, kun palautus on saapunut takaisin lähettäjälle. Tilaajalle  lähetetään aina vahvistus palautuneesta lähetyksestä.

Tilaajalle palautettava euromääräinen summa ei aina vastaa suoraan tilattujen tuotteiden summaa. Alennukset ja muut edut koskevat aina jäljelle jäävää kokonaistilaussummaa. Jos palautuksen jälkeen jäävä tilaussumma ei enää oikeuta alennuksiin, alennuksen arvo vähennetään tilaajalle palautettavasta summasta. Esimerkkejä eduista, jotka huomioidaan palautussummassa: Ilmaiset toimituskulut, Osta 3, maksa 2 -tyyppiset kampanjat, paljousalennukset, kokonaisalennukset, joiden ehtona on tietty tilaussumma ja pientoimituslisä.

Verkkokauppa maksaa asiakaspalautuksen postituskulut. Poikkeuksena postiennakolla palautettu lähetys: Lastentarvike Laine perii tilaajalta aiheutuneet ylimääräiset kulut.

Lahjakorteilla ei ole palautusoikeutta. Lahjakortilla ostetuilla tuotteilla on palautusoikeus. Palautettavaa summaa ei kuitenkaan makseta tilisiirrolla, vaan uutena lahjakorttina.

Noutamattomat paketin, joiden palautuksesta ei ole ilmoitettu kauppiaalle, tai muista ilmoittamattomista lähetyksistä veloitamme kuljetuskulun (maks. 10 euroa).

 

8 Viallisen tuotteen palautus

Kaikista viallisten tuotteen palautuksista on aina sovittava kauppiaan kanssa etukäteen. Reklamointiaika tuotteen noudosta on 14 päivää.

Tavoitat meidät parhaiten sähköpostilla osoitteesta myynti (at) lastenverkkokauppa.fi tai puhelimella numerosta 050 309 8253 klo 9-12 arkipäivisin ma-to. Voit laittaa meille myös tekstiviestiä.

Viallinen tuote vaihdetaan ainoastaan samaan uuteen nimikkeeseen.

Kauppias ei korvaa palautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole ensin sovittu kauppiaan kanssa.

Kauppias ei lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Noudata palautuksessa aina ohjeitamme asiakaspalautuksissa. Asiakaspalautusohjeet löytyvät osoitteesta http://www.lastenverkkokauppa.fi ja lisätietoa saat asiakaspalvelustamme.

 

9 Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset

Valitettavasti Posti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa.

Mikäli lähetys on vaurioitunut Postin kuljetuksessa, tee heti vahinkoilmoitus postikonttoriisi. Ota myös yhteys kauppiaaseen, niin sovimme rikkoutuneiden uusien tuotteiden toimituksesta. Kaikkiin tilauksiin pätee kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus avaamattomille pakkauksille.


10 Yhteystiedot

Kaikissa tilauksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät seuraavasti:

- Sähköpostilla osoitteesta myynti (at) lastenverkkokauppa.fi
- Voit laittaa meille myös tekstiviestin. Puhelinnumeromme on 050 309 8253.

Postiosoite:

Lastentarvike Laine
Kolmenkyläntie 6 F 14
02420 JORVAS



Tietosuojakäytäntö


1 Yleistä

Lastentarvike Laine, joka on lastenverkkokauppa.fi -verkkokauppaa ylläpitävä yritys, pitää tietosuojaa hyvin tärkeänä ja haluaa kunnioittaa yksityisyyttäsi. Haluamme olla avoimia ja läpinäkyviä henkilötietojesi käsittelystä. 


Alla on tietoa toimintatavoista, joiden mukaisesti henkilötietojasi käsitellään, käytetään ja suojataan.


2 Kuka valvoo henkilötietojasi?

Suomalainen pienyritys Lastentarvike Laine toimii meille toimittamiesi henkilötietojen valvojana ja on vastuussa henkilötiedoistasi sovellettavan tietosuojalain mukaisesti. 


Lastentarvike Laine
Kolmenkyläntie 6 F 14

02420 Jorvas

Suomi

myynti (at) lastenverkkokauppa.fi
puh +358 (0)50 309 8253


Y-tunnus: 2533681-1

Yrityksen omistaja ja tietosuojavastaava: Erika Laine

ALV-rekisterinumero: FI25336811


3 Milloin käytämme tietojasi?

Lastentarvike Laine kerää ja käsittelee tietojasi, kun teet ostoksia verkkokaupassamme sivuilla lastenverkkokauppa.fi, olet yhteydessä asiakaspalveluumme, käyt sivuillamme tai muuten olet yhteydessä yritykseemme. Pääosin kerätään ja käytetään tietojasi, jotta voimme toimittaa tilauksesi ja tarjota palveluamme sinulle.


Kun rekisteröydyt sivuillemme asiakkaaksi, prosessoimme henkilötietojasi kuten tilaushistoriaasi.


4 Missä tietojasi säilytetään?

Sinulta keräämiämme henkilötietoja säilytetään Euroopan talousalueella (“ETA”) ja tarkemmin Suomessa. Tietojasi ei siirretä muualle, sillä toimimme vain Suomessa.


5 Kenellä on pääsy tietoihisi?

Tietojasi voidaan jakaa Lastentarvike Laineen sisällä (tällä hetkellä töissä on kuitenkin vain yksi henkilö, joka on myös omistaja), jotta voimme toimittaa tekemäsi tilauksen, hoitaa asiakaspalvelua hyvin tai vastaavasta syystä. 


Emme koskaan välitä, myy, siirrä tai vaihda tietojasi markkinointitarkoituksiin kolmannelle osapuolelle. 


Kolmannelle osapuolelle välitettäviä tietoja käytetään ainoastaan palveluidemme tarjoamiseksi sinulle tai jos laki sitä vaatii. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä,että esimerkiksi:


- Posti toimittaa puolestamme pakettisi perille haluamallasi tavalla. Lähetystä varten tarvittavat henkilötietosi (nimi, osoite, puhelinnumero, sähköposti, muut toimitustieto) ovat siten sieltä tulostettavassa postitustarrassa sekä säilytetään Postin Smartship -järjestelmässä, jotta pystymme toimittamaan tilauksesi.
- Osa tuotteistamme toimitetaan drop shippinginä, eli tukkurimme toimittaa sinulle suoraan omasta varastostaan tilaamiasi tavaroita. Tilaamme tuotteet tukkurilta tiedoillasi (nimi,osoite, puhelinnumero, sähköposti, muut tilaukseen liittyvä tieto), jotta kyseessä oleva tukkuri voi toimittaa sinulle tuotteet.

- Käytämme maksutilanteissa maksunvälitysfirmaa tai laskutusyhtiötä, jolla on siten luonnollisesti maksuusi liittyvät tiedot.

- Verkkosivustomme ja siten verkkokauppa on kolmannen osapuolen tarjoama verkkosivualusta. Näin ollen esimerkiksi tilaustietokanta löytyy verkkosivutoimittajan järjestelmästä.


6 Mitä henkilötietojasi keräämmeja käytämme?

Kun olet meillä asiakkaana ja teet ostoksia meillä, saamme sinulta seuraavat henkilötiedot:

  • Nimi

  • Osoite

  • Puhelinnumero, matkapuhelinnumero

  • Sähköposti

  • Maksun tiedot

  • Asiakasnumero, tilausnumero

  • IP osoite

  • Tietoa siitä, miten käytät verkkosivustoamme

  • Tiedot ostoksistasi

  • Jos olet uutiskirjeen tilaaja,saamme tiedot vuorovaikutuksestasi uutiskirjeiden kanssa ja mistä tarjouksista olet pitänyt


Tilauskantamme sisältää asiakkaan perustiedot ja tilauskohtaiset tiedot: Asiakasnumero, tilausnumero, sukunimi,etunimi, postiosoite, postinumero, postitoimipaikka, puhelinnumero,matkapuhelinnumero, sähköpostiosoite, tilaushistoria, toimituksenseurantatiedot, tilauksen tilatiedot, tilaukseen liittyvät huomautukset, tilauksen maksutapa, tilauksen tekohetki, ip-osoite, tilatut tuotteet, meille kirjoitettu viesti kassalla ja muut tiedot, jotka manuaalisesti lisätään tilaukseen kun näin on välttämätöntä tilausta toimittaessa (kuten esimerkiksi asiakkaan muut meille ilmoittamat tiedot esimerkiksi lahjapaketoinneista).


Tilausjärjestelmä tallentaa myös keskeneräisiä ostoskoreja nimettömästi tai nimellä, mikäli asiakas on kaupassa ehtinyt lyödä tiedot asiakastietokenttiin. Keskeneräiset ostoskorit tallentuvat, jotta vikatilanteissa pystymme auttamaan asiakasta ja tarvittaessa tarkastella kesken olevaa tilausta. Emme lähetä keskeneräisiä ostoskoreja asiakkaalle markkinointitarkoituksessa.


Rekisteröidyn asiakkaan tiedoissa on asiakkaan ylläolevat tiedot, jotta kassalla asioimen on sujuvampaa.


Postin Smartship järjestelmä sisältää toimitukseen tarvittavat tiedot kuten nimen, osoitteen, postinumeron,paikkakunnan, sähköpostin ja puhelinnumeron sekä toimituskohtaisettiedot (lähetyksen paino jne.). Postitustiedon lisätiedoissa voi esimerkiksi lahjalähetyksissä olla mainittu myös ostajan nimi(esimerkiksi teksti ”lähetetty xx:n puolesta”).


Tukkurit, jotka lähettävät asiakkaillemme tuotteita puolestamme suoraan omasta varastosta, on tilaus kyseisistä tuotteista omassa tilausjärjestelmässään, mistä ilmenee nimi, osoite, postinumero,paikkakunta sekä mitä on tilattu.


Maksunvälitysfirmallamme on tietoja maksusta, kuten asiakkaan perustiedot, summa, millä on ostettu ja milloin sekä maksun tarkemmat tiedot kuten esimerkiksi tilinumero tai kortin numero.Tarkempia maksutietoja löytyy vain heiltä, eikä Lastentarvike Laineelta ollenkaan asiakkaan perustietojen, summan ja maksutavan lisäksi.


Laskutusyhtiöltä löytyy asiakkaan perustiedot sekä laskutukseen liittyvät tiedot kuten mitä ja milloin asiakas on maksanut laskun. Lastentarvike Laineella on vain rajattu pääsy laskutusyhtiön tietoihin eikä Lastentarvike Laine voi kysellä laskutusyhtiöltä arkaluontoisia maksutietoja asiakkaan puolesta.


7 Mikä on tietojen käsittelynoikeudellinen peruste?

Kaikki sinulta keräämiemme henkilötietojen käsittelyn osalta on lakisääteinen syy. Henkilötietojasi käytetään, jotta voimme totetuttaa sinun kanssasi tekemämme sopimuksen, esimerkiksi, jotta voimme toimittaa sinulle tilaamasi tavarat ja siten täyttää oman osamme sopimuksesta.


Voimme myös käyttää tietojasi, jos olet antanut meille siihen erityisen luvan. Jotta suostumuksesi tietojen käsittelyyn olisi voimassaoleva, sen täytyy olla vapaaehtoinen ja sinun pitää saada tietää mihin sitoudut. Se vaatii ehdottoman suostumisen ja tiedot tietosuojakäytännöstämme.


Jos olet rekisteröitynyt kauppaan, tilaushistoriasi talleentuu tiedoksesi tilisi alle. 


Evästeiden hyväksymisellä ja verkkosivujamme selaamalla, meille tallentuu tieto liikkeestäsi verkkosivuillamme. Voimme tehdä rajattua asiakkaiden segmentointiatietojen perusteella sekä seurata eri sivujemme käyttöä, jotta voimme esimerkiksi kehittää kauppamme. Ilman evästeitä ei ole mahdollista tehdä ostoksia kaupassa. Keskeneräiset ostoskorit tallentuvat järjestelmäämme, jotta voimme ongelmatilanteissa tarkastella kesken olevaa tilaustasi. 


Joissakin tapauksissa Lastentarvike Laineella on laillinen velvollisuus käsitellä tietojasi,esimerkiksi jotta voimme täyttää kirjanpito- ja verolakienvaatimukset. Kaikki sellainen tietojenkäsittely tehdään lainmukaisesti.


8 Kuinka kauan säilytämme tietojasi?

Lastentarvike Laine säilyttää tietojasi niin kauan kuin se on tarpeellista tehdäksemme sen toimen, johon tiedot oli kerätty. Tietojasi säilytetään pitempään, mikäli se on tarpeellista lain vaatimusten pohjalta kuten esimerkiksi kirjanpitolain. Jos olet rekisteröitynyt kauppaan, tiedot säilytetään niin kauan kuin haluat pitää asiakastilisi aktiivisena ja suostut siten tietojesi säilyttämiseen.


9 Mitä oikeuksia sinulla on?

Oikeus saada nähtäväksi: 

Sinulla on oikeus milloin tahansa pyytää tietoa hallussamme olevista henkilötiedoistasi. Voit ottaa yhteyttä Lastentarvike Laineeseen, joka toimittaa henkilötietosi sinulle sähköpostilla.


Oikeus siirrettävyyteen: 

Aina, kun Lastentarvike Laine käsittelee automatisoidusti henkilötietojasi antamasi luvan tai sopimuksen perusteella, sinulla on oikeus saada kopio sinulle tai toiselle osapuolelle rakenteisesti, yleisesti käytetyn käytännön mukaan ja konelukuisessa muodossa siirretyistä tiedoistasi. Tämä koskee vain meille antamiasi henkilötietoja.


Oikeus oikaisuun: 

Sinulla on oikeus pyytää virheellisten henkilötietojesi oikaisua sekä puutteellisten henkilötietojen täydentämistä. 


Oikeus poistaa:

Sinulla on oikeus poistaa Lastentarvike Laineen käsittelemiä henkilötietoja milloin tahansa seuraavia tilanteita lukuun ottamatta


*sinulla on avoin asia asiakaspalvelussa

*sinulla on avoin tilaus, jota ei olevielä toimitettu tai on toimitettu osittain

*sinulla on maksamaton velka Lastentarvike Laineelle, maksutavasta riippumatta

*sinua epäillään palveluidemme väärinkäytöstä tai olet käyttänyt palveluitamme väärin viimeisten neljän vuoden aikana

*velkasi on myyty kolmannelle osapuolelle viimeisten kolmen vuoden aikana tai yhden vuoden aikana edesmenneiden asiakkaiden osalta

*luottohakemuksesi on hylätty viimeisten kolmen kuukauden aikana

*jos olet tehnyt ostoksia, säilytämme ostoon liittyvät henkilötietosi kirjanpitosäännösten perusteella


Oikeutesi kieltää suoramarkkinointi:

Sinulla on oikeus kieltää suoramarkkinointi, mukaan lukien suoramarkkinointitarkoituksissa tehdyt profilointianalyysit.


Voit kieltää suoramarkkinoinnin seuraavilla tavoilla:


* noudattamalla kaikissa markkinointiviesteissä olevia ohjeita

* voit aina laittaa meille viestiä sähköpostitse


Oikeus rajoitukseen:

Sinulla on oikeus pyytää, että Lastentarvike Laine rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä seuraavissa tilanteissa:


* Jos kiellät Lastentarvike Laineen oikeutettuun etuun perustuvan käsittelyn, Lastentarvike Laineen tulee pidättäytyä kyseisten tietojenkäsittelystä oikeutetun edun varmennuksen aikana.

* Jos ilmoitat henkilötietojesi olevan virheellisiä, Lastentarvike Laineen tulee pidättäytyä kyseisten tietojen käsittelystä henkilötietojenoikeellisuuden tarkistuksen aikana.

* Jos käsittely on laitonta, voit vastustaa henkilötietojen poistoa ja pyytää sen sijaan pidättäytymistä henkilötietojesi käsittelystä.

* Jos Lastentarvike Laine ei enää tarvitse henkilötietoja, mutta tarvitset niitä oikeusvaateilta puolustautumiseen.


Miten voit toteuttaa oikeuksiasi?

Tavoitat Lastentarvike Laineenomistajan ja siten tietosuojavastaavaan osoitteesta myynti (at) lastenverkkokauppa.fi.


Tietosuojavastaava:

Lastentarvike Laineen tietosuojavastaavana toimii omistaja. Hän varmistaa, että henkilötietojasi käsitellään jatkuvasti avoimella, virheettömällä ja laillisella tavalla. Tietosuojavastaavaan voit ottaa yhteyttä osoitteessa myynti (at) lastenverkkokauppa.fi. 


Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle: 

Jos mielestäsi Lastentarvike Laine käsittelee henkilötietojasi väärin, voit ottaa meihin yhteyttä. Sinulla on myös oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle.


10 Tietojen suojauksen periaatteet

Asiakkaan tietoja sisältävä tietojärjestelmä sekä tiedostoton suojattu normaalisti käytössä olevilla teknisillä ja organisatoorisilla suojausmenetelmillä, jotta tietosi eivät katoasi, niitä ei manupuloitaisi tai väärä henkilö ei pääsisiniihin käsiksi. 


Tietojen käyttöoikeus edellyttää henkilökohtaista käyttäjätunnusta ja salasanaa, jotka myönnetään vain Lastentarvike Laineen henkilökuntaan kuuluvalle, jonka asemaan ja tehtäviin mainittu käyttöoikeus liittyy (tällä hetkellä tiedot ovat vain omistajalla). 


Tiedot, jotka sijaitsevat fyysisesti tietokoneella tai vastaavalla laitteella, on suojattu tietokonekohtaisella tai muun laitteensalasanalla ja käyttäjätunnuksella. 


Paperiset kuitit, joita kirjanpitolaki edellyttää meidän säilyttävän, ovat lukollisessa säilytystilassa, jonne ulkopuolisilla ei ole pääsyä. Muut paperiset kuitit, tuplakuitit ja muut asiakkaan printtimuodossa olevat tiedot silputaan, kun kyseistä printtitietoa ei enää tarvitse tilausten käsittelyssä tai asiakaspalvelussa.


Sähköpostissa olevat asiakkaiden yhteydenotot tuhotaan vuoden säilytyksen jälkeen poikkeuksena asiakkaan maksutietoja kuten tilitietoja sisältävät sähköpostiviestit, jotka tuhotaan heti kun mahdollista eli esimerkiksi kun asiakaspalautuksen summa on siirretty asiakkaan tilille.


Kortti- ja muut maksuyhteydet on suojattu asianmukaisilla menetelmillä.


Mahdollist tietoturvarikkomukset ja tietovuodot ilmoitamme aina asianmukaiselle viranomaiselle.


11 Evästeiden käyttö

Verkkosivumme käyttää evästeitä, jotta voimme tarjota sinulle hyvää palvelua verkkokaupassamme. Jotkut evästeet ovat välttämättömiä, jotta kauppa toimisi oikein ja siellä voisi tehdä ostoksia. Jotkut evästeet keräävät tietoja verkkokäyttäytymisestäsi, kuten Googlen mainos- ja data-analytiikkapalvelut.

Lue lisää evästeiden käytöstä sivuillamme


12 Tietosuojakäytäntömme päivitykset

Voi olla, että meidän pitääpäivittää tietosuojakäytäntöämme. Tietosuojakäytännön uusin versio löytyy aina verkkosivultamme. Ilmoitamme tietosuojakäytännön materiaalisista muutoksista, kuten henkilötietojesi käyttötarkoituksista, valvojan henkilöllisyydestä tai oikeuksistasi.


13 Yhteystiedot: Tietosuojavastaava

Haluamma suojata asiakkaan henkilökohtaisia tietoja. Ole heti yhteydessä meihin, jos sinulla on kysymyksiä tietojen käsittelystäsi, yksityisyydensuojastasi tai mistä tahansa tästä liittyvästä asiasta.


Yhteystietomme:

LastentarvikeLaine

Kolmenkyläntie 6F 14

02420 Jorvas

Suomi


Puhelin:+358 (0)50 309 8253
Sähköposti: myynti (at)lastenverkkokauppa.fi
Y-tunnus: 2533681-1